مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه

ساخت وبلاگ

گلیم ها فرش های فارغ از پرز (کرک) میباشند که با به کار گیری قالیشویی در مشهد از تکنیک های تخت بافت اغلب برای طراحی های رنگارنگ و جسورانه استفاده میگردند. آن ها پوشش خاصی به کف می دهند، اما محافظت از آن‌ها به مراد هجران از آسیب دیدن الیاف نیاز به نحوه ی ویژه ای داراست. فرش گلیم باید توسط دست با یک برس و یک محلول تمیزکننده نرم شستشو و پاک و برای جلوگیری از پاره شدن آن به دقت جارو شود. لکه ها باید با گاز از میان بروند، هرچند لکه های مقاوم بایستی فقط بوسیله قالیشویی های حرفه ای برطرف شوند.

 

تزکیه دستی گلیم فرش
دو طرف قالیچه برای از بین بردن ذرات سست باقی‌مانده جارو کنید.
قبل از تزکیه قالیچه می خواهید مطمئن شوید که هیچ لکه یا گرد و غباری روی سطح آن وجود ندارد. تمام سطح قالیچه را جارو بزنید و آن‌گاه آن را برگردانید تا طرف دیگر را نیز به نه براش بزنید.

فرش بایستی بر روی یک سطح صاف قرار گیرد تا فرایند نظافت و شستشو را آسانتر کند.
شما می توانید از هر جارویی برای تمیز کردن قالی‌کوچک استعمال کنید اما یک جاروی دستی که اصولا یک برس دستی است با موهایی که مانند جاروی سنتی بلند است کاربرد بیشتری دارااست.
استعمال از شامپو فرش و جوش شیرین

شامپو فرش را با آب گرم و سرکه ترکیب فرمایید.
برای درست کردن یک محلول پاک کننده نرم منحصر به فرد گلیم فرش، ½ فنجان (۱۱۹ میلی لیتر) از شامپو فرش مخصوص شستشوی دستی قالی‌کوچک ها و ۴ یرابر ½ فنجان از آب گرم (۱.۱ لیتر) و ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) از سرکه سفید را ترکیب کنید.خوب به هم بزنید تا اعتقاد حاصل نمایید که مواد تشکیل دهنده به خیر ادغام شده اند.

سرکه به از بین نرفتن رنگ ها در فرش امداد می کند.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:17

بایستی به استحضار کلیه هموطنان و بازدیدکنندگان گرامی فروشگاه آنلاین فرش روز برسانیم که  تحت عنوان قالیشویی در مشهد مهد فرش کشور‌ایران و عالم با دارا بودن 5 شهرک صنعتی فرش تعالی به اسم های شهرک صنعتی قطب راوندی ، شهرک هلال آران و بیدگل ، شهرک صنعتی سلیمان صباحی آران و بیدگل ، شهرک صنعتی امیر کبیر جعفرآباد و بیشتراز 1200 واحد تولیدی فرش و صنعت های متعلق به فرش به اصلی ترین شهر آفریننده فرش ماشینی در خاورمیانه و عالم میباشد و اصلی ترین برندهای فرش ماشینی در جمهوری اسلامی ایران و عالم در شهر فرش کاشان در هم اکنون عمل می‌باشند و حتی فرش ماشینی مشهد با مارک های فرش نگین مشهد که در بازار جانور میباشند و حرفی برای بیان کردن دارا‌هستند در کاشان ساخت‌و‌ساز گردیده و کیفیت خوب های متعدد به بازار فرش کشور‌ایران عرضه میشوند و به همین استدلال شهر فرش کاشان به بورس فرش یا این که بورس فرش ماشینی ( tva lhadkd ) کشور ایران و عالم تبدیل شد‌ه‌است.
در‌این نوشته‌ی‌علمی برای درایت هر چه بیشتر شما هموطنان و خریداران و بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی فرش روز تصمیم داریم تا خصوصیات فرش اکرلیک که میان آحاد الیاف فرش از کیفیت بالاتری دارااست را به وضوح شرح دهیم تا در موقع خرید فرش از اصل یا این که غیر اصل بودن فرش اعتقادوباور خیال داشته باشید و با چشمی بازتر مبادرت به خری مهم ترین ویژگی ها یک فرش اصل عبارتند از:
1- فرش اکرولیک نسبت به پلی استر قابل انعطاف خیس ، لطیف خیس و پر‌نور خیس میباشد
2- در طول لمس کردن و دست کشیدن به فرش های اکریلیک دست به راحتی از روی فرش راز می‌خورد و چسبندگی روی فرش شم نمی‌شود.
3- نخ خاب فرش های آکریلیک می‌باشد ست گردیده در زمان دست کشیدن از پایین دست دانه دانه رد گردیده و تودرتو کلاف و بغرنج نمی‌شوند.
4- نخ اکرولیک ابدا بوی مواد پلاستیکی و مواد نفتی نمی دهد.
5- مقاومت بالای نخ خای اکرولیک در قبال پا میل کردن و رجوع پذیری فوق العاد نخ ها
6- مقاومت بسیار بالا در قبال حرارت های غیر بی واسطه و کم آب مثل قابلمه داغ ، کتری داغ و اتوی داغ یعنی می‌توانید با اتوی داغ فرش ها را آزمایش و تست کنید.
7- رنگ های نخ های اکرولیک بسیار بشاش و زنده می باشند.
8- تحلیل نمودن ضمانتنامه فرش ، گارانتی دارای اعتبار فرش و بیمه فرش و تحلیل نمودن سریال آن ها با سریال فرش.
د فرش ماشینی و تابلو فرش فرمائید.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:17

گونه های فرش ماشینی : در اینجا فرش را از نظر کتف و تراکم مجموعه بندی کردیم قالیشویی در مشهد . در قدم اولیه بهتر میباشد مختصری از کتف و تراکم تعریف و تمجید کنیم .ریشه های بافته گردیده در زمان فرش را تراکم فرش می‌گویند و به ریشه های بافته گردیده در پهنا فرش را کتف فرش می‌گویند .قالی 700 کتف یعنی در هر متر پهنا فرش 700 گره بافته گردیده است و فرش با تراکم 1000 یعنی در هر متر ارتفاع فرش 1000 گره یا این که ریشه بافته گردیده‌است . هرچه فرش کتف اش بیشتر باشد نقشه فرش ، دقیق خیس و زیباتر خواهد بود و هرچه تراکم بیشتر باشد فرش فشرده خیس و مستحکم خیس خواهد بود .
فرش 700 کتف :
سه نوع فرش هفصد کتف داریم ، فرش 700 کتف حقیقی وواقعی ، که دارنده 700 گره میباشد و تراکم آن دربین 2100 تا 3000 میباشد این نوع فرش جز تیم پرفروش میباشد و کالا نخ آن 100% آکریلیک میباشد . نوع دیگر از فرش 700 کتف ، فرش 700 کتف تبدیلی میباشد که در پهنا فرش 700 گره وجود دارااست اما تراکم قالی ، 1500 میباشد و گروه آخراز فرش 700 کتف ، فرش طرح 700 کتف میباشد که کتف فرش یعنی به عبارتی پهنا قالی 500 گره دارااست و تراکم 1000 دارااست .
فرش های 700 کتف ، از ضخامت بیشتری نسبت به فرش های دیگر برخوردار‌است . هرچه کتف و تراکم فرش کمتر باشد ، ضخامت فرش بیشتر میگردد . آن گروه از کسانی که به ضخامت فرش و بها زیر آن خیلی اهمیت میدهند بهتر میباشد فرش 700 کتف را تنظیم نمایند .
فرش 1200 کتف ، ریز نقش و دقیق و زیباست زیرا تراکم فرش بالاست و میان گره ها فشردگی متعددی است . هرچه تراکم فرش فراتر رود فرش ظریفتر ، زیباتر ، و ریز نقش خیس خواهد بود البته ضخامت فرش 1200 کتف کمتر از 700 کتف میباشد و ارزش آن هم فراتر میباشد . هرچه کتف و تراکم بیشتر باشد فرش بیشتر مشابه فرش دستبافت می‌گردد .

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:17

شستشوی فرش با پاک کننده های خانگی استعمال از جوش شیرین و سرکه کمتر چیزیست  قالیشویی در مشهد که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه پاک کرد ، خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این دستور مستثنی نیستند. برای پاک کردن فرش تنها کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سپید را اضافه فرمائید. پس از کل شدن یک دستمال را که اقتدار جذب بالایی دارااست، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب نماید، بگذارید این بخش کم آب خواهد شد. با جاروبرقی باقی مانده جوش‌شیرین را توده نمایید. برای لکه‌های گران قدر‌خیس از جوش‌شیرین به تنهایی به کارگیری فرمایید. آن را روی فرش بپاشید و دست‌کم پس از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.
به کارگیری از نمک
پاک کردن فرش با نمک ترکیب سرکه و نمک نیز از در میان‌پیروز لکه فرش میباشد. این دو ماده را به طور خمیر درآورید و روی لکه بریزید، بگذارید تا جذب شوند. دستمال مرطوب را روی محل متبوع بمالید. بعداز کم آب شدن جاروبرقی بزنید.
به کار گیری از بخار
برای پاک کردن فرش با بخار آب را درون دستگاه بخارشور بریزید. کاتالوگ دستگاه را با تمرکز بخوانید. در شکل اذن استعمال از مواد شیمیایی، بهتر میباشد به مکان آن از ادغام آب و سرکه به کار گیری نمائید.
استعمال از پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن تمیزکننده فوق‌العاده‌ای به خصوص برای لکه‌های پروتئین و خون میباشد. با ریختن این ماده روی فرش، شاهد از میان رفتن لکه خواهید بود.
نحوه های جادویی نظافت کردن لکه از روی فرش و قالی کوچک
استعمال از زمین شوی
با استعمال از زمین شوی هم می توانید فرش را پاک نمایید. 2 واحد اندازه گیری جوش‌شیرین را با ¼ تکه‌های صابون خانگی یا این که پودر بوره ترکیب نمائید، بدین مواد 20-10 قطره اسانس معطر دلخواه اضافه فرمایید. معمولا از اسطوخودوس یا این که لیمو به کارگیری می گردد. مواد را خوب به هم بزنید و با اسپری روی فرش بپاشید. در مرحله سپس ¼ واحد اندازه گیری آب گرم را با 1 واحداندازه گیری سرکه سپید ادغام فرمایید. زمین‌شوی اسفنجی را باطن آن فرمائید و روی مواد ریخته گردیده گذشته بکشید. بگذارید فرش دست کم ساعت کم آب خواهد شد آنگاه جاروبرقی بکشید.
به کار گیری از پودر ذرت
چه اعتقاد فرمائید یا این که خیر پودر ذرت هم به پاک کردن فرش شما یاری می‌نماید. 1 واحد اندازه گیری از آن را با یک واحد اندازه گیری بوره و ½ واحد اندازه گیری جوش‌شیرین ترکیب نمایید و روی فرش بپاشید. با کشیدن یکدست مرطوب یا این که زمین شوی اسفنجی روی فرش آن را منزه فرمایید. بعداز کم آب شدن جاروبرقی بزنید.
شیوه های جادویی نظافت کردن لکه از روی فرش و قالی کوچک

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:17

فرش در قالیشویی آسیب می بیند یا با شستن در منزل؟

 

نگرانید که فرشتون رو به قالیشویی بدهید؟

نگرانید که موادی که   قالیشویی در مشهد   برای شستشو استعمال می‌نمایند برای فرش یا این که مبلمان شما زیان داشته باشد و وسیله شما‌را وخیم نماید؟

فرش یا این که پرده یا این که مبل خویش را در خانه بشورید بیشتر جراحت می‌بیند یا این که در قالیشویی؟

درین مقاله برای شما پر‌نور می کنیم که آیا این نگرانی به جاست یا این که نه.

متخصصین همواره پیشنهاد کرده‎اند که برای مراقبت سالم فرش‌ها، عملیات شستشو به قالیشویی سپرده گردد.
قالیشویی‌ها با برخورداری از مواد منحصر به فرد شستشوی تخصصی فرش را به شایسته ترین نحو ایفا میدهند. به کار گیری از مواد شیمیایی خطا در خانه برای شستن فرش موجب جراحت زدن به قالی گردیده و سبب ساز می گردد تا فرش‌ها آلوده بمانند.

اشخاص رشته‌ای درین عرصه، از طریق‌های درست برای از در بین بردن طاقت فرسا‌ترین لکه‌‌ها از روی فرش‌های شما مبادرت می‌نمایند.

ماده های شوینده شایسته ترین قالیشویی بایستی بتوانند هرگونه لکه شمع، روغن، جوهر، لاک و... را به شایسته ترین نحو و سوای زخم زدن به بافت و تار و پود فرش از دربین ببرند.

همینطور ضرورت دارااست که‌این مواد به ثبت رنگ قالی، بافت و الیاف آن امداد نمایند.

چه موادی برای شستن قالی مطلوب و چه موادی مضر می باشند؟

اولی و اساسی‌ترین ماده آیتم به کار گیری از شستشوی فرش آب میباشد. آب برای شستن فرش می بایست رنج کمتر از 7 داشته باشد.

 

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 214 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18

رنگ پس دادن فرش دستباف

روش شستن فرش دستباف در منزل
فرایند شستن فرش دستباف در منزل
هنگام شستشوی فرش در منزل این نکات را رعایت فرمایید:

فرشتان را با آب سرد بشویید

فرشتان را بعد از    قالیشویی در مشهد  غبارگیری روی زمین دشوار، سیمانی، موزاییک یا این که زمین شیب دار انداخته و فعالیت شستشو را استارت نمائید.

برای شستشوی فرش جریان آب بایستی در دمای ساده و به طور دوش باشد. در شرایطی که قسمت نکات منزل داری نمناک اشاره نموده است هیچگاه فرش دستبافت یا این که ماشینی را با آب گرم نشویید.

شستشوی فرش دستبافی که رنگ میدهد با آب گرم باعث میگردد رنگ پس داده گردیده در بخش های پر‌نور فرش ثبت خواهد شد براین اساس رنگبرداری آن طاقت فرسا و پرهزینه میباشد.فرش هایی که چله آن‌ها از پشم و ابریشم یا این که گره های ابریشمی میباشد بعد از شستشو کیفیت شان کاهش مییابد.

به کار گیری از شوینده مطلوب

در شستشوی فرش از شوینده های خنثی مانند پودر دستی که در آب حل گردیده باشد، شامپوی فرش به کار گیری فرمایید و برای زدودن چربی روی فرش نیز بهتر میباشد از ریکا یا این که پودر صابون خانگی حل گردیده به کارگیری کنید و هیچگاه از مواد قلیایی برای شستن فرش به کار گیری نکنید.

بینش آبگیری و کم آب کردن فرش دستباف در منزل
فرش دستبافی را که رنگ می‌دهد را بعداز شستشو لوله نکنید و آن را نخست با پارو آب گیری نموده و پرز آن را با دستمال نخی یا این که حوله ای بگیرید و یک ساعت به به عبارتی شرایط روی زمین قرار دهید تا آب آن بیرون گردد و بخش هایی که رنگ پس می‌دهد با بخش های دیگر فرش تداخل پیدا نکند. چنین فرش رطوبت خویش را از دست میدهد و مهیا پهن کردن میشود.

توجه نمایید که هیچگاه بعداز لوله کردن فرش باطن آن آب نگیرید و هنگام پهن کردن فرش مجدد روی ریشه آن آب نگیرید چون ریشه های آن مسلما رنگ زرد شود. فرش نصفه مرطوب خویش را از پشت، در فروغ غیرمستقیم خورشید و در معرض هوا پهن فرمائید.
 

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18

۶- چنان‌چه در    قالیشویی در مشهد   مرحله‌ی گذشته فرش رنگ پس نداد و تأثیر شوینده نیز قابل قبول بود، در مرحله‌ی آن‌گاه کلیه بخش‌های فرش را، در سمت و سوی خواب آن، برس یا این که اسفنج بکشید. از کشیدن برس یا این که اسفنج در سمت و سوی‌های متفاوت، خصوصاً در سمت مخالف خواب فرش اجتناب نمایید به دلیل آن که این فعالیت قادر است موجب تغییر‌و تحول صورت بافت فرش بعداز کم آب شدن آن خواهد شد.

۷- بعد از شستشوی بی نقص همگی سطح فرش با شوینده، آن را با شیلنگ آب‌کشی فرمایید. درین مرحله می‌اقتدار با به کار گیری از یک پاروی پلاستیکی دقیق به بیرون شدن باقی مانده‌ی ماده شوینده در فرش یاری کرد، ولی واضح میباشد که به فعالیت بردن نازکی و دوری از وارد آوردن فشار زیاد به فرش ضروری میباشد. در پایان میتوانید با اسنفج، حوله و … آب مازاد فرش را بگیرید. یکی‌از نکات بسیار اساسی در‌این مرحله جلوگیری از کاری میباشد که معمولاً برای آبگیری فرش‌های ماشینی اعمال می‌گردد و آن لوله کردن فرش و آبگیری کردن آن میباشد. این فعالیت میتواند سبب تداخل رنگ‌های فرش دستباف گردد.

۸- برای کم آب شدن بی نقص فرش بهتر میباشد بعداز به چنگ آوردن رطوبت آن تا حد قابلیت، اذن دهید تا فرش به دوران حدود یک ساعت در به عبارتی محل باقی بماند. برای یاری به کم آب شدن سریع‌خیس فرش می توانید از پنکه به کارگیری فرمائید. بعداز یک ساعت فرش را در محلی بدور از تابش بدون واسطه آفتاب و به پشت معلق فرمایید. کلاً فرش‌های دستباف باید هر چه سریع و تماما کم آب شوند، به این دلیل‌که در غیر این شکل بوی بدی به خویش میگیرند و ممکن میباشد کپک بزنند. برای کم آب کردن فرش از به عمل به چنگ آوردن هر سیرتکامل منبع حرارتی جلوگیری نمائید.

۹- بعد از کم آب شدن بی نقص فرش آن را به مکان مهم خویش منتقل کرده و با به کارگیری از یک برس پرزهای آن را در سمت خواب فرش کتف نمائید.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18

نحوه مراقبت از ریشه فرش

 

طریق نگهداری از ریشه فرش :
محافظت از ریشه فرش |   قالیشویی در مشهد  به خیال و خاطر دارم که در مدت بچگی زمانی شستن فرش در ایوان منزل دیرین مرسوم بود مادرم تاکید فراوان در پاک بودن ریشه های فرش داشت و مدام میگفت شستن فرش دو مرحله داراست شستن خویش فرش و شستن ریشه فرش .اینک اهمیت این قضیه تماما ملموس و پر‌نور میباشد چون که ریشه های فرش تاثیر خیلی متعددی بر ظواهر و قیمت فرش دارااست و از آنجایی که سپید می باشند خیلی سریع آلوده می‌شوند پس نگهداری از ریشه فرش خیلی اصلی است تا پوسیدگی و پاره گی به سراغ آنان نرود.

ترفند های حفظ از ریشه فرش
اکثر اشخاص برای پاک ماندن ریشه به آنان چسب میزنند صراحت دارد که منزه می‌ماند البته بهتر از پیش از هر روشی نخست ریشه ها را گره بزنیم و یا این که اصطلاحا آن ها را ببافیم و شایسته ترین نحوه حفظ از ریشه فرش به کار گیری از کاور ریشه میباشد که معمولا در دکان های فرش وجود دارااست.کاور ریشه فرش مزیت های فراوان دارا‌هستند مثلا آن ها نصب خیلی شل و قابل شستشو بودن این کاورهاست. همینطور به جهت تنفس پذیر بودن این کاور ها هوا از ریشه عبور کرده و بازدارنده پوسیدگی ریشه ها میگردد.

علاوه بر این دو شیوه، طرز سوم حفظ از ریشه فرش وجود دارااست که نسبتا به دو طریق دیگر مستمر خیس میباشد.طرز لفافه دوزی ریشه های فرش به عنوان مثال نحوه هایی میباشد که با به کارگیری از پارچه برزنت یا این که متقال جاری ساختن می‌شود.درین شیوه ریشه های تا گردیده را درون پارچه نهاده و از هر دو طرف به بافت فرش دوخته می گردد.این طریق نیز بخاطر وجود جریان هوا بخاطر فرآورده مشبک پارچه ها منجر تندرست ماندن ریشه گردیده و همینطور پارچه مستعمل بازدارنده جراحت شیمیایی یا این که فیزیکی می‌شود.

محافظت از ریشه فرش

شستن ریشه های فرش در منزل
ما در گفت و گو نگهداری از ریشه فرش به کار گیری از کاور ریشه را توصیه دادیم البته این کاور زمانی میباشد که ریشه ها منزه بوده و از آلوده و کثیف شدن آن‌ها دوری می نماید البته در صورتیکه ریشه هل آلوده بوده باشند بایستی چه کاری ایفا بخشید؟صراحت دارد شستن صحیح ترین منش حلی است که به ذهن می‌آید البته می بایست اصول شستن آن را رعایت کرده تا ریشه ها رنگ زرد نشوند و منزه شوند.دو طریق برای شستن ریشه های فرش وجود دارااست.

نحوه نخستین شستن ریشه فرش در منزل
در نحوه نخستین شستن ریشه فرش ، برای نگهداری از ریشه فرش در آغاز فرش را پهن کرده و ریشه ها را تماما تر و تمیز می‌نماییم بعد از آن مقدار پاره ای از پودر آب ژاور محلول در آب را روی ریشه ها ریخته و آنان‌را می شوییم.در صورتی‌که ریشه ها همچنان رنگ زرد یا این که آلوده و کثیف بودند یه خرده سرکه سپید را روی ریشه ها ریخته و بعداز یکسری دقیقه بشویید و اذن دهید ریشه ها به طور کامل کم آب گردد.در صورتی‌که بعداز کم آب شدن بخش هایی از ریشه هنوز منزه نشده بودند مرحله پایان را بر روی به عبارتی نواحی تکرار نمایید.مراقب باشید که مقدار زیاد مواد منزه کننده به ریشه های فرش شما آسیبی نزند.

شیوه دوم شستن ریشه فرش در منزل
طریق دوم شستن ریشه فرش نسبت به طرز نخستین معمولی خیس و شل خیس میباشد.در‌این طرز در آغاز فرش را پهن کرده و ریشه ها را صاف فرمائید آن گاه در درون یک کاسه یه خرده ریکا یا این که شامپوی فرش را با کمی آب ادغام نمایید.کف نتایج از این مخلوط را با فرچه بر روی ریشه ها بکشید و به خیر بسابید خواهید روءیت کرد که ریشه های فرش شما چقدر منزه و سپید خواهند شد.از آبژاور نیز می‌توانید به کارگیری فرمائید به گونه ای که یه خرده خیلی یه خرده آبژاور را در آب ریخته و با محلول نتیجه ها گردیده استارت به شستن و فرچه کشیدن ریشه های فرش نمایید.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18



۲٫ فرش را روی سطح شیب‌دار بشویید
در   قالیشویی در مشهد   شرایطی که نمیخواهید فرش را با شامپو فرش بشویید و می خواهید مجموع فرش را به طریق سنتی در منزل بشویید، قطعاً آن را روی سطح شیب‌دار موزاییک یا این که سیمانی قرار دهید. در‌حالتی که که فرش روی سطح صاف قرار گیرد، آب روی آن توده میشود و توده شدن آب (یا این که رطوبت) یکی عارضه ها رنگ زرد شدن فرش خواهد بود.

۳٫ فرش را آبگیری نمائید
این مرحله اهمیت اکثری دارااست. درصورتی که که فرشتان را تماماً شستید، با یک پارو، آحاد آب مانده روی فرش را بگیرید. چنانچه که آب و رطوبت روی فرش باقی نماند، احتمال زرد رنگ شدن و عطر به چنگ آوردن فرش کمتر می‌گردد. همینطور این طرز یاری می‌نماید که فرش رنگ پس ندهد. بعد از این مرحله می توانید فرش را لوله نمایید تا کم آب گردد.

به خاطر داشته باشید که ریشه‌های فرش نیز در معرض رنگ زرد شدن قرار دارا‌هستند. از این رو مطلقاً آب ریشه فرش را بگیرید. در حالتی‌که که ریشه فرش تر یا این که مرطوب نباشد، احتمال زردرنگ شدن ریشه فرش کمتر خواهد بود.

از در بین بردن زردی فرش پس از شستشو
زرد رنگ شدن فرش پس از شستشو
در حال حاضر که انگیزه رنگ زرد شدن فرش را می دانید، احتمالاً با خودتان میپندارید که از فی مابین بردن زردی فرش پس از شستشو چه‌گونه خواهد بود؟ شما میتوانید با یک‌سری طرز زردی فرش را از در بین ببرید و رنگ فرش را به موقعیت اولیه برگردانید.

۱٫ مخلوط آب، نمک و سرکه سپید
یکی‌از شیوه‌های بی آلایش از دربین بردن زردی فرش بعداز شستشو، به کار گیری از ادغام آب، نمک و سرکه سپید میباشد. در آغاز کمی آب را با نمک و سرکه سپید ترکیب فرمائید. یک اسفنج یا این که تور مچاله را بدین مخلوط آغشته کنید. آن‌گاه آب اضافه اسفنج را بگیرد و آن را به کل فرش بکشید تا زردی فرش به طور کاملً تمیز خواهد شد.

۲٫ مخلوط آب، سرکه سپید و جوش شیرین
دومی روشی که قادر است به از دربین بردن زردی فرش یاری دهد، استعمال از محلول آب، سرکه سپید و جوش شیرین میباشد. از این جهت پاره ای آب، جوش شیرین و سرکه سپید را با یکدیگر ادغام فرمایید تا جوش شیرین بی نقص در آب حل خواهد شد. آن گاه همانند شیوه بالا، با یاری یک اسفنج، فرش را پاک فرمائید. اعتنا داشته باشید که اسفنج تر نباشد، به دلیل آنکه تر شدن فرش سبب زردی مجدد فرش می گردد.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد , نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18


طرز ضد عفونی فرش : چه  قالیشویی در مشهد   فرشهای دیواری ، قالی های والا و یا این که فرشهای کوچک داشته باشید ، هر روز در معرض کثیفی ، آهک ، آلرژن و باکتری قرار می‌گیرند. ما و حیوان ها خانگی کثیف کننده های خویش را در کفش و پاهای خویش وارد منزل های خویش می‌کنیم و مایعات تن را از عطسه ها و سرفه هایی که روی سطح ها و فرشها بومی میشوند اضافه میکنیم و می‌توانند با باکتری در معرض خطر باشند.

طرز ضد عفونی فرش : زمانی که شما مهیا پاک کردن فرش های خویش می‌باشید ، قابل ذکر میباشد که در نظافت کردن ، ضد عفونی کردن و ضد عفونی کننده سطح های در منزل ها ، مدرسه ها و اماکن همگانی تفاوت های مشخصی وجود داراست . این تعاریف به وسیله راءس در اختیار گرفتن و پیشگیری از بیماری ها (CDC) رقم خورده میباشد تا سطح آلودگی میکروبی جانور در سطح را بعد از معالجه معلوم نماید. وقتی که یک سطح ضد عفونی گردد ، تاوقتی‌که مجدداً بوسیله کثیف کننده ها لمس نشود ، چنان باقی می‌ماند. سطح ها قابل انعطاف مانند فرش ها به جهت اندازه ، ساخت‌و‌ساز و سطح های ناهموار ضد عفونی کردن آن ها طاقت فرسا میباشد. با این وجود ، میتوانید ترازو آلودگی باکتری ها را تا حد متعددی کاهش دهید.

پاک کردن فرش را چندبار در سال ایفا دهیم
برای از در میان بردن خاک سست (روزمره در صورتیکه نوپا جدید پا دارید) می بایست هفتگی چند توشه جارو خواهد شد. نظافت کردن عمیق می بایست دست کم دو توشه در سال صورت بپذیرد ، فصلی بهتر میباشد.

 

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18

چرا فرشهای دستباف نیاز به رنگبرداری دارند؟

 

چرا فرشهای دستباف نیاز به رنگبرداری دارا‌هستند؟

 

حدودا 80 درصد قالیهای دستباف بعد از      قالیشویی در مشهد  تماس با آب و مایعات از خویش رنگ پس می دهند و معمولا رنگهای تیره وارد قسمتهای پر‌نور قالی گردیده و صورت بدی به گلها و

نقشه قالی می دهد.

 

تداخل رنگ فرشهای دستباف معمولا بر اثر مواقعی زیرا: ریختن آب در خانه روی فرش-ترکیدن لوله و نشتی فاضلاب -شستن اشتباهی قالی دستباف فارغ از مواد

شوینده لازمه در خانه و یا این که قالیشویی های غیر مجاز و سوای تجربه صورت می دهد

بهتر میباشد در شرایطی که می‌خواهید قالیتان را در خانه بشویید پیش از آغاز شستشو آزمون فرمائید قالی رنگ می‌دهد یا این که نه برای این عمل:

 

یکی گوش منزه کن را بردارید و آنرا تر نمایید(ترجیها آب ولرم)آن گاه رمز گوش تمیز کن را روی بخش های رنگی فرش بغلتانید و اینکار را 10 ثانیه تکرار فرمایید آنگاه

در حالتی‌که راز گوش منزه کن رنگی شد قالی شما رنگ می دهد در غیر این شکل رنگ قالی شما اثبات میباشد.

 

 

لکه برداری:

 

فرشهای دستبافت به انگیزه استعمال از پشم - کرک و الیافت طبیعی دیگر در بافت چنانچه بعداز لکه شدن سریع مبادرت نشود لکه قالی به یادماندنی گردد و برای منزه

کردن به لکه برداری تخصصی به وسیله اشخاص زبده نیاز داراست.

 

و البته شایسته ترین نحوه برای سریع از در میان بردن اشکال لکه از روی قالی

 

برای از فی مابین بردن لکه هایی مانند چایی - نوشابه- چربی -قهوه و .... سریعا پس از بوجود وارد شدن لکه کمی کف با ریکا و آب صحیح می‌کنید و با به کار گیری از

اسفنج و یا این که اسکاج پاک قالی را منزه می‌کنید.

 

در آغاز اسکاج را تماما فارغ از آب فرمایید که صرفا مقداری نم داشته باشه بعد اسکاج را به محلول آب و ریکا آغشته فرمائید و آب آن را بگیرید بصورتی که اسکاج

تنها کفی باشد این عمل را تکرار نمائید تا لکه از میان برود بعد از آن با استعمال از یک دست ی تعالی نخی محل لکه را تماما کم آب نمایید و یه خرده نمک روی محل بپاشید و

بگذارید قالی هوا بخورد تا کم آب خواهد شد.

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد, نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:18

چگونه لکه چای را از روی لباس پاک کنیم؟

 

لکه چای روی     قالیشویی در مشهد   جامه یک حادثه موذیانه است که اکثری از ما دستکم یکبار آزار رسانی‌ آن را چشیده‌ایم. یک رخداد موذیانه که دستکم یک‌توشه،‌روز ما‌را حاد کرده‌میباشد و چنان حالمان را گرفته که نفهمیده‌ایم چه گردیده؟! شاید یک نفر بعداز دیدن لکه چای روی لباسش قبل از ورود به نشست کاری سرش را به دیوار توالت کوبیده و یکی از توی آشپزخانه کمپانی بدون چاره گردیده که لباسش را درآورده و دست به عمل خواهد شد.

این به عبارتی اتفاقی میباشد که می تواند روز کاری شما‌را حاد نماید، لذت ضیافت را زهرتان نماید و مثل انگشتی که به مبنا‌ی مبل اصابت کرده‌میباشد، اعصابتان را مبتلا تشنج و ضربه دیوانه نماید. البته در غایت، این شما می‌باشید و لکه‌ی درشت به‌جا باقی‌مانده از چای روی خرقه سپید ابریشمی‌تان. این شما می‌باشید و یک لکه قهوه‌ای بد قواره که از موذیانه‌ترین چای سیلان هندوستان، از روی خرقه شما‌را نگاه می‌نماید و به شما میگوید که فراهم میباشد تا برای باقی قدمت بر روی جامه گزینه عشق‌تان باقی بماند.

ریختن لکه چای روی خرقه
هنگام مواجه با لکه چای چیکار کنیم؟
هنگام ریخته شدن چای بر روی لباستان چکار می کنید؟ درین شرایط حساس؟ در آشپزخانه میمانید و کاشی‌های دیوار را می‌شمارید تا ضیافت به اتمام برسد؟ خویش را به بیماری می‌زنید و فوری کمپانی را سوراخ میکنید؟ یا این که موقعیت تهاجمی به خویش میگیرید و آستین‌های خرقه‌تان را بالا می‌زنید و دست به فعالیت میشوید؟ این نوشته‌علمی برای آن تیم از انسان‌های عملگرایی میباشد که درین مواقع سریع می روند رمز اصل مقاله و می خواهند قبل از آن‌که لکه حالا آن‌ها‌را بگیرد، خودشان هم اکنون لکه چای را بگیرند. پس با ما هم پا باشید، تا عمل شما‌را معمولی‌خیس کنیم و پیش از آنکه دست به کاری بزنید که لکه برای مدام به عبارتی‌جا بماند، شیوه‌هایی را بیاموزید که به امداد آن ها سریع،‌ قاطع و ریلکس از شر موذی‌ترین لکه تاریخ جلسات کاری، آبرو‌ریزترین لکه کل ضیافت‌ها خلاص گردید و یا این که همان با شیوه‌های تزکیه لکه چای از روی خرقه بیشتر آشنا گردید.

چه طور لکه چای را از روی خرقه تمیز کنیم؟
مبادرت صحیح: کم آب کردن لکه چای

یک سری طریق صحیح وجود داراست و یک سری طریق نادرست. ولی تمامی این شیوه‌ها با یک مبادرت عاجل و موءثر استارت می شود: کم آب کردن لکه. فورا به لکه حمله فرمایید و با یک دستمال کاغذی، یکپارچه یا این که هرچیزی که بتواند آن لکه را کم آب نماید، مایع مازاد را از روی خرقه یا این که پارچه بگیرید. این عمل سبب ساز میشود که بخشی از مواد شیمیایی چای که اقتدار رنگ‌دهی بالایی دارا هستند، از روی پارچه برداشته‌گردیده و به دستمال منتقل شوند. درحال حاضر عمل شما بی آلایش‌خیس میباشد.

بیشتر بخوانید: تحت و بم شستشوی خرقه های پاییزی و زمستانی

 

مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی قالی و قالیچه دنبال می کنید

برچسب : قالیشویی در مشهد , نویسنده : حامد ghalishoeeinmashhad بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت: 19:19